Szkoła Podstawowa w Spalonej

  • Kalendarium

    Środa, 2024-05-01

    Imieniny: Józefa, Lubomira

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 4239162
    • Do końca roku: 244 dni
    • Do wakacji: 51 dni

MODUŁ I – W KRAINIE MUZ

1. „W magicznym świecie dźwięków” – poznawanie instrumentów
muzycznych, ich wyglądu i brzmienia podczas zajęć.
2. „Ekoinstrumenty” – wykonanie prostych instrumentów
muzycznych z wykorzystaniem surowców wtórnych (worki,
kartony, butelki itd.)
3. „Lubimy muzykować” – przygotowanie akompaniamentu do
wybranego utworu (z repertuaru dziecięcego, muzyki klasycznej lub
filmowej - zgodnie z założeniami projektu)
4. „Spotkania z muzyką” – zaproszenie do placówki muzyków,
zespołów muzycznych.
5. „Podróż do królestwa dźwięków” – zorganizowanie wyjścia,
wyjazdu do opery, filharmonii lub szkoły muzycznej na koncert.
UWAGA! Proszę zwrócić dzieciom/uczniom uwagę na strój, który
powinien być na tę okazję odświętny.
6. „Wśród nocnej ciszy” – zorganizowanie koncertu kolęd i pastorałek
dla rodziców/placówki.
7. „Piosenka jest dobra na wszystko” – zorganizowanie konkursu lub
przeglądu wokalnego (wewnętrzny lub zewnętrzny).
8. „Muzyka nie zna granic” – nauka dowolnej piosenki w języku
obcym (proszę zwrócić uwagę na gatunek i treść, pamiętając
o założeniach naszego projektu).
9. „Cztery pory roku w piosence” – nauka i nagranie dowolnego
utworu związanego z wybraną porą roku (solowo lub w zespole).
10. „Koncert na łące” – zachęcanie dzieci i młodzieży do wsłuchania
się w odgłosy otoczenia i podjęcie prób ich opisania. Zadanie to
proponujemy wykonać na łące, w parku czy w lesie.
3
11. „Tanecznym krokiem” – przygotowanie układu tanecznego
do muzyki klasycznej, filmowej (nagranie można zamieścić
na grupie projektowej). Układ może być autorski lub odtwórczy
(np. wg B. Strauss). Jeśli układ jest zapożyczony, należy pamiętać
o podaniu autora.
12. „Paleta barw” – zorganizowanie pleneru malarskiego
w najbliższym otoczeniu i wykonanie prac plastycznych farbami
(pejzaż, infrastruktura lokalna bez postaci ludzi i zwierząt).
13. „W Galerii Sztuki” – wyjście na wystawę dzieł sztuki.
14. „Śladami przeszłości” – zwiedzanie muzeum (w zależności
od możliwości, np. muzeum zabawek, archeologiczne, historyczne).
15. „Mistrzowie pędzla” – zapoznanie z dziełami wybitnych malarzy
w różnoraki sposób, np. stworzenie „żywego obrazu”, tworzenie
reprodukcji przez dzieci, nadawanie nowych tytułów według
pomysłów uczniów.
16. „Najpiękniej maluje…” – stworzenie albumu prezentującego
najważniejsze dzieła wybranego malarza, zawierającego
ciekawostki na temat jego życia i twórczości (może być to forma
papierowa lub projekt w Power Point/Canva itp.).
17. „Tysiąc barw wokół nas” – zorganizowanie zajęć/warsztatów
plastycznych (zabawy plastyczne, eksperymenty, poznanie nowych
technik plastycznych itd.)
18. „Tajemnice teatru” – zapoznanie z rodzajami teatru, budową
i osobami z nim związanych (aktor, scenograf, charakteryzator itp.).
Zapoznanie z historią teatru, np. teatr starożytny.
19. „Z wizytą w teatrze” – wyjście na dowolny spektakl teatralny
i wykonanie plastycznej ilustracji przedstawienia.
UWAGA! Proszę zwrócić dzieciom/uczniom uwagę na strój, który
powinien być na tę okazję odświętny.
20. „Świętujemy Dzień Teatru” (27 marca) – zorganizowanie
warsztatów teatralnych (zabawy pantomimiczne, odgrywanie ról,
opowieści słowno-ruchowe itd.)
21. „Będę aktorem” – przygotowanie dla innych grup/klas dowolnej
inscenizacji, np. inspirowanej literaturą dziecięcą.
4
22. „Teatr lalek” – wykonanie dowolną techniką pacynek, kukiełek,
marionetek i przygotowanie wystawy.
23. „Kamishibai” – zapoznanie z japońską sztuką czytania obrazów,
teatrem ilustracji (treść dostosowana do wieku odbiorców).
24. „Warsztaty teatralne” – przygotowanie warsztatów teatralnych,
podczas których dzieci i młodzież będą mogli odegrać proste scenki,
dowiedzieć się czym jest pantomima, poćwiczyć dykcję, stworzyć
rekwizyty itd.
25. „Dawno, dawno temu, za górami, za lasami…” – napisanie
w grupie / klasie krótkiej opowieści i zilustrowanie jej (może to być
w formie książki, istotna jest współpraca w grupie).
26. „Moja ulubiona książka” – przygotowanie przez dzieci i rodziców
(przedszkole), uczniów (dzieci starsze) plakatów promujących
ulubione książki. Na plakacie powinno znaleźć się imię i nazwisko
autora, tytuł, zdjęcie lub rysunek okładki oraz kilka zdań o tym,
dlaczego warto sięgnąć właśnie po tę książkę.
27. „Zaczytani jesienią” – zorganizowanie konkursu fotograficznego,
którego celem jest wykonanie portretu dziecka czytającego książkę
w pięknej jesiennej scenerii.
28. „Z poezją w sercu i na ustach” – nauka dowolnego wiersza na
pamięć i jego recytacja.
29. „Wiosna pachnąca poezją” – obchody Światowego Dnia Poezji
(21 marca). Proponujemy np. zorganizowanie konkursu
poetyckiego/recytatorskiego, konkursu znajomości poezji, dnia
głośnego czytania poezji itp.
30. „Lubimy lektury” – przeprowadzenie atrakcyjnych zajęć
podsumowujących przeczytaną lekturę (z wykorzystaniem metod
aktywizujących).
31. „Book crossing” – stworzenie kącika wymiany książek.
32. „Urodziny Andersena” – zorganizowanie spotkania z okazji
urodzin Hansa Christiana Andersena (2 kwietnia) i zapoznanie
z wybraną baśnią jego autorstwa (wspólne czytanie, zabawy
muzyczno-ruchowe, eksperymenty, quizy itp.). Zachęcamy do
5
połączenia tego zadania z obchodami Międzynarodowego Dnia
Książki dla Dzieci (tego samego dnia).
33. „Sny Andersena” – konkurs plastyczny – wykonanie ilustracji do
baśni Andersena (format i technikę wybiera nauczyciel).
34. „W krainie legend” – zapoznanie z wybraną legendą, stworzenie
ilustracji lub inscenizacji na jej podstawie.
35. „Spotkanie z pisarzem” – zorganizowanie spotkania z lokalnym
twórcą i zapoznanie z jego twórczością.
36. „Złap chwilę! Jesień w obiektywie” – zorganizowanie konkursu
fotograficznego, którego tematem przewodnim będzie jesień
(zachęcamy do aktywizacji rodziców).
37. „W niemym kinie” – zapoznanie dzieci z historią kina
w dostępnym dla nich zakresie (filmy nieme, rodzaje animacji itp.).
Zabawy pantomimiczne według pomysłu nauczyciela (odgrywanie
scenek, prezentacja emocji itd.).
38. „Kino wspomnień” – projekcja bajek sprzed lat (zachęcamy do
zaproszenia dziadków i babć).
39. „Filmowa przygoda” – zorganizowanie wyjścia do kina na seans
dostosowany do potrzeb i możliwości dzieci/uczniów.
40. „Wieczorek filmowy” – zorganizowanie wieczornego seansu
filmowego w placówce z udziałem dzieci i rodziców (można
przygotować bilety, popcorn itd.).
41. „Telewizja - dziesiątą muzą” – analiza, prezentacja dotycząca
zmian w efektach specjalnych.
42. „U nas najlepiej” – przygotowanie spotu reklamowego/filmiku
reklamującego własną placówkę.
43. „To moja bajka” – podjęcie prób stworzenia prostego filmu
animowanego (może to być np. animacja poklatkowa). Podajemy
link do instruktażu ze strony wydawnictwa Bliżej Przedszkola, ale
można zrobić to także wg własnego pomysłu: https://youtu.be/L-F5hA7xzbk
44. „Radiowa przygoda” – wyjście do rozgłośni radiowej, spotkanie
z prezenterem radiowym.
6
45. „Sztuka współczesna” – wykonanie ekorzeźby, pracy
przestrzennej z surowców wtórnych (tektura, masa papierowa,
metale, plastik itp.).
46. „Dzień Kropki” (15.09.) – zorganizowanie święta kreatywności
w placówce (motyw przewodni: kropka) – zadanie to można
zrealizować w podanym terminie (będzie ono zaliczone).
47. „Mam talent!” – przygotowanie pokazu talentów w swojej
placówce.
48. *** Zadanie dla nauczyciela *** – wybierz się z rodziną lub
znajomymi do teatru, muzeum, opery, filharmonii i podziel się z
nami informacją co ciekawego udało Ci się zobaczyć (zadanie nie
jest obowiązkowe, ale wliczane do realizacji).
WAŻNE!
Wybierając się z dziećmi do teatru, muzeum, opery czy filharmonii należy
omówić z nimi zasady kulturalnego zachowania się w takim miejscu oraz zwrócić
się z prośbą do rodziców o przygotowanie na ten dzień odświętnego stroju.
Chłopcy mogliby założyć garnitur, białą koszulę oraz krawat/muszkę,
a dziewczynki – odświętną sukienkę. Pamiętajmy, abyśmy również my zadbali
o to by nasz strój był stosowny, bowiem to my jesteśmy dla dzieci najlepszym
przykładem.

Artykuły